Trimning och pyssel

Igår var det en "icke-hunddag", jag och alla barnen hade en heldag på Erikslund och Ikea :-). Har sån tur att Thomas har hemstudier dessa veckor när vi också är hemma, jättemysigt vara hemma tillsammans även om han hänger över böcker och datorn endel. Så han var inte svårövertalad till att gå ut och få lite frisk luft med hundarna igår, tror att han tyckte det var betydligt bättre än att behöva gå i affärer iallafall... De små mutades med lekhörnan på Ikea och köttbullstallrik på samma ställe. Blev visst semla och mjukglass också. För så är det ju på det stora varuhuset, man bara "måste" köpa för att det är så billigt, eller hur??
 
 
Engla leker på Erikslund
 
Tycker både Cola och Polly blir större för varje dag, ja nästan iallafall. Längtar så till att få se vad som döljer sig inne i deras magar men njuter av att få sova ostörda nätter ett tag till ;-)
 
Strålande väder idag och nästan så att solen värmde lite. Malin och jag passade på gå ut och träna gossarna på förmiddagen. Vi gjorde linjetag med störningar och både Malte och Verk skötte sig bra, full fart och arbetsglädje! Jag är väldigt glad få träna Verk litegrann, han är otroligt lik sin duktiga mamma med fokus och vilja vara till lags men sonen har fått ett par växlar till och lite turbo med :-))) Blir varm om hjärtat när jag tänker på vilken liten pärla Jessie har i honom <3. Lovar ta hand om honom så gott jag kan tills Emilia blivit tillräckligt frisk så att han kan flytta hem igen.
Lilla Emilias behandling går framåt och jag gläds så med hennes familj över framstegen!
 
 
Verk
 
Efter lunch så åkte jag och barnen över till Ingela med familj. Under tiden tog Thomas hundarna och gick en rejäl stavgångstur, vi har ganska trötta hundar ikväll med andra ord *ler*
 
 
Saga innan trimning
 
 
och efter...
 
Pingla fick påfyllt med mat vilket hon säkert inte tackar nej till... Hon verkar trivas bra med att vara storasyster till Saga :P. Saga är ju kullsyster till Malte och Verk och nu var det dags för henne att få lite vår-frisyr, det blev en rejäl förändring för hon var ganska igenväxt :-). Under tiden jag gick loss med saxen så påskpysslade Ingela med Alvin och Engla, de små älskar att vad pysslande heter så de fick verkligen utlopp för sina lustar med alla pysselpinaler som Ingela hade..
 
 
Englas fina pyssel :-)
 
Synnerligen nöjda med sina skapelser och uppfikade med gofika åkte vi hem. Passade på gå ut en sväng till med hundarna medan Thomas fixade maten. Inte för att hundarna behövde någon mer promenad utan mer för att det gick.... Inte helt mörkt ute trots att klockan var halvsex!!! Snart vår!!!
 
Ha det bäst,
 
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: ulle,mio o max

jisses va lik sin mor hon e saga <3 !!

kramar från oss

Svar: Ja, på "efter"bilden påminner hon mycket om Vexa. Men hon är mindre och mer "flickig" än morsan :-)
Annica W Redlund

2013-02-22 @ 09:07:11
Postat av: Karin

Ja gisses, det var skillnad på före- och efterbild. Så himla synd att vi inte kan komma på söndag, det hade varit kul! Inte heller nästa tillfälle :-( Jag och Peter hade vårt första "fredagsmys" på nio månader och sa just att det känns konstigt att inte hela tiden ha fullspäckat schema :-) Vips så blev det en hel del uppbokat så fort jag fick chansen :-P

Svar: Hoppas ni hade det bra på träningen :-) Vad skönt att renoveringen sakta men säkert börjar bli klar!
Annica W Redlund

2013-02-22 @ 18:48:16
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Ja jösses vilken skillnad det blev på min lilla sötnos <3 Toppenkul att ha pysselsällskap. Dom får gärna komma hit fler gånger och pyssla med mig :) Och åter igen Annica tusen tack för trimningen :)

2013-02-24 @ 22:05:42
Postat av: Jessie

Vill säga det samma; Väldigt lik Vexa fast lite mer feminin;)!

Vet att Verk har det sååå bra hos Er & jag är så tacksam över att Ni ställer upp för mig med min pärla till prins.
Saknar honom<3

2013-02-26 @ 19:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0