Upp och ner..

Jaja, bara konstatera att vissa dagar inte kommer framstå som alltför fantastiska där man tittar tillbaka på dem och denna måndag hör väl dit, dock är mina "problem" av i-landskaraktär ;-)
 
Har förstått att flera personer försökt att nå oss på vanliga telefonen men det verkar som snön ställt till det och den "surrar" bara. Ring på mobilen tills det är fixat! Tfn 0707-91 97 31. Det är förresten alltid enklast nå mig på den eftersom jag alltid har den med mig..
 
Första dagen på sportlovet och jag hade planerat åka till Munktellarenan med de små för lite prova-på-friidrott men både Alvin och Engla var ganska hängiga. Inte jättesjuka, bara sådär för hängiga-för-att-göra nåt-vettigt-men-tillräckligt-pigga-för-att-vara-uttråkade. Hoppas de snart blir helt friska så vi kan hitta på lite skoj saker!
 
 
Skoj hade det även varit att åka iväg till Kungsörs Hundarena som planerat här ikväll och tränat med "gänget". Stressad var jag efter att lämnat Malin på busstation, de skulle iväg på Studentkryssning (sånt gör väl alla mammor stressade, eller hur *blink*) och så kom jag på jag behövde tanka. Har ingen aning hur jag tänkte, eller rättare sagt tänkte inte alls utan körde rakt mot metallrampen på Statoil och skar upp hela däcket :((( Om jag svor?? Hela vokabulären, typ *morr*. Har inte hänt på 28 år bakom ratten men så kan det gå om man tänker fel (eller inte tänker alls...) Goe gubben kom till undsättning och nytt däck är beställt.
Själv fick jag och hundarna vackert vända hemåt. De såg lite snopna ut grabbarna, först packades bilen med träningsattiraljer och sen åkte vi hem... Cola och Polly har nu tagit mammaledigt från alla träningar annat än de här hemma :-)
 
 
Om jag svor?? En borstbindare skulle rodnat :-)
 
Och på tal om träningar så kör vi nu på söndag den 24:e kl 11.00 istället för i söndags som ställdes in pga all snö. Det har hunnit försvinna lite vitt från marken nu så vi gör ett nytt försök. Pinglas andra kull fyllde ju ett år igår och får även de vara med på "de storas" träningar nu, vi anpassar bara svårighetsnivå så det passar alla. Däromot vill jag som vanligt att ni hör av er innan så jag kan planera vad vi ska göra!
 
Malin och Malte har börjat jaktkurs hos duktiga Jens och Sofia. Vad vi gjort tokigt är ju att vi båda tränat honom, Malin för det är hennes hund och jag för jag inte kunnat låta bli träna en så härlig hund *harkel*.
Nu får de gå kurs och grunda allt från början och det är nog jättenyttigt för dem båda. Jag lovar hålla fingarna i styr!!
 
Cola och Polly har onekligen börjat tappa sina midjor nu och igår gick Cola in i femte dräktighetsveckan, bara fyra kvar!! Jag vet att många av er som läser bloggen tycker tiden går väääldigt långsamt men här måste vi sätta lite fart och bygga en till valplåda (nä, det är inte jag som bygger.. Kommer bara med käcka tillrop!) eftersom vi bara har en vi använder. Men den är desto bättre, Thomas konstruerade en för ett par kullar sedan som man mycket smidigt kunda ta isär efteråt och förvara i som ett "platt IKEA paket". Nu står en till likadan på önskelistan :-)
 
Ha det gott så hörs vi!
 
Annica
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin & co

Spännande i väntans tider, och då menar jag inte pajja bildäck. Kul att se magarna växa och fundera på om det blir sex eller tolv i varje kull.

Så himla tråkigt, för vi kan inte komma på söndag. Nu är vi nästan klara med huset och jag var snabb att haka på annan hundaktivitet så fort tillfälle bjöds.

Men det skulle vara kul att testa av var Miso och jag står. Vi har inte tränat nästan något sedan förra våren. Här hemma har jag kört lite lydnad mellan byggsågar och brädhögar. Men eftersom Miso trots allt har lite grunder och nu har en avsevärt förändrad attityd (i alla fall i lydnadsträningen) så skulle det vara kul att se hur även jakten går. Vi hoppas på fler tillfällen framöver. Även jag behöver komma i gång och damma av kunskaperna/påhittigheten.

Svar: Halloj! Har allt följt renoveringen på bloggen, vilket projekt :-) Och fint blir det!! Hörde att ni ska till en ny inomhushall på söndag, spännande! Vi kör igen nästa helg den 3:e, kan du då Karin?? Ser fram emot träffa er igen, long time no see :-) Annica
Annica W Redlund

2013-02-19 @ 06:11:04
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna & Hilda

Härligt med valpmagarna! Ser fram emot att få komma ut till er och gossa med två kullar valpar!

2013-02-19 @ 10:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0