Vitt vitt vitt..

Har ni fått en massa snö hos er också?? Här har det verkligen vräkt ner i flera dagar, vårsäsongen känns onekligen ganska långt bort... Men att pulsa i all snö ger iallafall bra träning både för folk och fä ;-)
 
Jag låter Cola och Polly vara med som vanligt på promenaderna även om jag misstänker (hoppas alltså!) att de är dräktiga. Jag är övertygad om att en vältränad tik får både enklare valpningar och snabbare återhämtar sig efter en kull. De brukar vara duktiga anpassa tempo och sträcka själva allt eftersom magen växer, det är bara på slutet de får vänta hemma ifall strapatserna blir alltför jobbiga för dem.
 
Cola har i veckan kräkts på morgnarna vilket jag ser som ett bra tecken, det kan de göra och framförallt i vecka tre och fem. Jag tycker jag känner då jag "klämmer" lite försiktigt på dem att magarna har blivit lite större, inte från sidan men underifrån. Imorrn är det dags öka matransonen för Cola som ju ligger några dagar före Polly och det är jag övertygad om att hon inte har något emot ;-)
 
Nu har den nya flockkonstellationen hittat sina former, Malte och Verk är två supergoa killar som är trygga och sansade. Rea ska vara här i några dagar till och har fått lära sig "the Redlund style" och har även hon snabbt anpassat sig. Hon har bara lyckats sno mat en gång från bordet men då var det å andra sidan nygräddade kakor Malin bakat och det kunde hon gett sjutton i ;-P. Tycker hon till sättet är otroligt lik Pingla!
 
Emilia har vaknat upp från respiratorn och då Jessie skickade en lite filmsnutt på en vaken Emilia, ja då rann tårarna... Lycka!!
 
Ha det bäst,
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Sofia

Spännande, jag håller tummarna för att de är dräktiga båda två :-) Börjar få svår valplängtan här hemma nu och ser verkligen fram emot våren!

2013-02-10 @ 11:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0