Å så ett nytt år!!!

Nästan lite magiskt med nytt år tycker jag, vänder blad och börjar om känns det som!
 
Jag hoppas och tror att 2013 ska bli det bästaste av bästa år och hoppas det kommer bli detsamma för er kära läsare :)
 
Jag har jobbat både nyårsafton och nyårsdagen, lite trist åka hemifrån men väl på jobbet har vi alltid det mysigt dessa storhelger trots massor av jobb. Något som inte är polisiärt men som ändå hamnar hos oss är alla skottberörda hundar som rymmer när det smäller. Kan inte uttala mig för alla kommuner men i Eskilstuna är det okej med fyrverkerier utan tillstånd från kl 06.00 nyårsafton till 12.00 nyårsdagen. Det är många timmar och man bör hålla hunden kopplad/inte rasta mer än absolut nödvändigt. Våra hundar blir bara nyfikna och tycker det är spännande men jag skulle aldrig dra ut dem på stan eller ta ut dem när det är som "värst".
 
Eftersom jag har gått upp klockan fem dessa dagar så blev vår nyårsafton lugn, god mat och trevligt sällskap räckte fint :) Kände mig duktig som gick och la mig i skaplig tid men smällandet höll mig vaken bra länge... Blir en tidig kväll ikväll!!
 
Thomas har under dagen kört iväg Pingla till Ingela med familj då vår flocks svarta diamant börjat löpa. Jag är nöjd med att hon börjar sträcka ut mellan löpen, i början löpte hon med fem månader mellanrum men nu har det gått drygt sex månader, bra där Pingla!! Och bra, det vet jag att hon kommer få med Saga som fyrbent kompis och några katter försöka jaga ;-)
 
Hoppas att Pingla även fick Cola och Polly tänka på att det snart är läge för löp.... De ska visserligen inte börja förrän i februari men jag längtar efter valpar!
 
 
Är ni ännu inte medlemmar i SSRK så kan jag ordna ett medlemsskap för första året 130 kr isf 330 (gäller bara om man inte varit medlem förut). Jag behöver mailadress och vanlig adress, visserligen har jag er alla i mina pärmar men ett mail vore bra.
 
Hör av dig om du vill ha hjälp med trimning om du ska ställa i Kumla. Malin och jag kan kanske hjälpa till visa också, det beror på antalet hundar som ska med :)))
 
Ha det bäst nu!!
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så härligt att få låna er MYCKET hungriga svarta diamant :)

2013-01-01 @ 19:30:47
Postat av: Annika, Indy och Arne

Hoppas också på ett bra 2013! Kram på dig och en riktigt god fortsättning!!

2013-01-01 @ 20:01:17
URL: http://annikawesterlund.com/
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Finaste Pingel, värd att kallas den Svarta Diamanten <3
Gott Nytt år på er alla från oss!

2013-01-02 @ 21:27:47
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Jessica, Vega & Verk

God Fortsättning <3

2013-01-03 @ 22:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0