Årets första månad snart slut..

Nu börjar man nästan vänja skriva 2013, tar en månad eller så ;-)
 
Vi har det ganska lugnt här hemma, får ge oss till tåls någon vecka till innan jag kan ana om det finns något i Colas och Pollys magar...
 
Har jobbat hela helgen men kvällar så då hinns det med lite grann innan jag börjar jobba vid tvåtiden. I lördags kom Rea hit, hon ska vara här då det semestras i familjen. Jag hann trimma henne hyfsat och Malin var snäll och badade både henne och Malte medan jag var iväg på jobbet, skönt slippa göra det klockan tolv på natten...
 
Iväg söndag morgon till utställning i Kumla. Kallt och trångt som det brukar vara i ridhus, nu längtar jag till utomhus aktiviteterna!
 
Vi var i god tid och det blev en ganska lång väntan innan det var vår tur. Så lång att jag med nöd och näppte hann till jobbet sen ;-)
 
Eva Rautala dömde tikar och Rea ställdes ut i juniorklass. Hon skötte sig fint och är en väldigt enkel hund ha att göra med, väldigt lik mamma Pingla på många sätt. Samma glupskhet också, vi måste vara noga ställa undan saker från bordet... Hon är bara 11 månader och såg kanske lite outvecklad ut tillsammans med tikar som nästan var 18 månader men fick sig en dags väldigt bra miljöträning. Hon sov gott sedan när hon kom hem ;-)
 
 
Rea 11 mån.
 
Hon fick Excellent och kom 4:a i klassen, jätteskoj. Här kommer kritiken: Utmärkt typ och storlek, vackert feminint huvud bra uttryck. Kunde ha något längre hals, bra överlinje och svansansättning. Korrekt bröstkorg, välvinklad med bra benstomme. Kunde ha något fastare tassar. Rör sig väl. Utmärkt temperament Tilltalande helhet.
 
 
Rea. Öronen är ett farfarsarv från Sune ;-)
 
Brorsan Douglas ställdes sedan för hanhundsdomaren Jan Herngren och även han fick Excellent och kom sedan 3:a i klassen, den gossen kommer bara bli bättre och bättre... Men vad som var bättre än bättre är att han var så mycket mer samlad och cool under denna utställning, eller hur Ulla?? Viktigast är ju trots allt insidan!! Jag ser det bara som en trevlig bonus om de blir snygga. Sundhet, mentalitet och arbetsegenskaper kommer alltid komma först ;-)
 
Tyvärr kommer jag inte riktigt ihåg kritiken men jag är nöjd med att Douglas skötte sig så fint och  inte försökte busa med de andra i ringen.
 
I jaktklassen var det debut för mig och Verk.  Varje gång jag träffar den hunden imponeras jag över vilken otroligt trevlig gosse det är, precis som brorsan Malte ;-) Stabila, aldrig stimmiga utan bara finns där. Gullige, gullige Verk <3 Lika gullig kanske domaren inte tyckte han var, han fick VG vilket ju är helt okej och en kritik som var mestadels bra men nerslag på lite runda ögon (jag tror Jessie uppskattar likheten med mamma Vega) och ett sluttande kors. Mycket var bra också men som vanligt kommer man bara ihåg det som var negativt *blink* Fast Verk är en så härlig hund att domarna får säga vad de vill, verkligen glad att Jessie fick en sån son efter sin Vexa ;-) Och nu slipper du åka på fler utställningar, VG räcker :-)))
 
Malte fick Excellent och kom 3:a med ck. Jag hann inte vara kvar utan fick sticka till jobbet, tack snälla Maria för att Malin fick hänga på hem! Maltes kritik: Fina proportioner bra storlek fint huvud o uttryck. Bra hals utmärkt över och underlinje. Tillräckligt förbröst, goda vinklar fram och bak bra i länden. Bra färg fin päls dock lite kort. Rör sig instabilt fram lite smalt bak.
 
Ha det gott så kommer nya uppdateringar..
 
Annica
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0