För kallt..

Så underbart vackert det är ute med all rimfrost på träden och all pudersnö på marken!!
 
Men väl kallt för att ha träning imorgon så vi ställer in den. Inte mycket mening träna när hundarna springer runt med kramp och vi tvåbenta har stelfrusna tår... På tal om tår förresten, jag som alltid, alltid har frusit som en galning om fötterna har hittat ett par stövlar som jag inte frusit en gång i, och då är jag ute i alla väder... Inte vacker men det kan jag ta när jag slipper frysa!
 
Muck Boot Tay Sport Arctic komfortzon +15 grader till -40..
Jag har köpt mina på ITAB i Surahammar, de har bra priser och man kan köpa på nätet.
 
Nästa träningstillfälle hoppas jag däremot blir av, datumet är ändrat från den 3e till den 2a (från söndag till lördag) eftersom jag måste jobba söndag. Samma tid, alltså klockan 11. Håll tummarna att vädergudarna vill oss väl!
 
I övrigt så har resten av veckan fortsatt som den börjat, alltså med parningar.. Nu börjar Colas intresse avta och det tackar vi för, jag blir ännu mer nöjd när alla här hemma slutat bry sig och vi kan se fram emot valpar istället! Det är lite bökigt hålla dem separerade, mest för att jag är rädd för att någon ska glömma stänga en dörr...
 
Jag vill att ALLA som ska vara med på lägret skriver en beskrivning på vad ni vill göra och även till instruktörerna ett litet "brev" där ni skriver om vad ni vill lägga fokus på, vad ni har problem med osv. Jag vidarbefodrar!
 
Om ni är intresserade av Colas fästman Rasmus så finns en del matnyttigt på en hemsida som heter www.amoravis.se Där har han sin andra kull (den första hemma hos Charlotte) med bilder både på honom och av hans valpar!!
 
Ha det gott,
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Helena

Muckboots och skoteroverall is da shit!! Idag har alla klagat på FB att det varit för kallt för att vara ute men jag var svettig när jag kom in! Hundarna fick ha sina tunna och smidiga fleecetäcken men de var nog eg ganska överflödiga för så länge de var i rörelse så frös de inte alls. Däremot började Vilja dra upp tassarna direkt när vi stod stilla bara en kort stund.

Vem blir det som instruktör om man vill träna jakt för typ Ökl?

2013-01-19 @ 17:33:40
URL: http://holmstorp.vimeddjur.se
Postat av: Elli, Mascot o Razzel

GILLAR att du bytt datum till lördag, jag o Mascot kommer!! :-) Gillar även att du fått upp farten på dessa uppisar! Alltid kul att läsa vad ni håller på med, nyfiken JAG näe... *fniss*

2013-01-19 @ 20:01:37
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0