Och det fortsätter..

Kan inte annat än konstarera att jag känner mig mer som en bordellmamma som skriver dagbok än en alldeles normal bloggare *ler*
 
Igår så var det uppenbarligen rätt dag för Malte och Polly, dagen innan hade de gjort ett halvhjärtat försök ute i skogen. Polly var till en början inte alls intresserad men kom i slutet av promenaden på att Mlate nog var ganska snygg *tjejer* Det blev en parning men ingen hängning. De envisas med att vilja para sig ute i naturen, tur att det ändå är minusgrader man står ut med just nu. Ska visst bli värre till helgen ;-)
 
 
Snömonstret Polly
 
Men under gårdagen så gick det bättre och då jag skjutsat barnen till skolan tog jag med dem på en tur i skogen. Bra parning blev det, synd bara att jag var klädd för att sitta i en varm bil och inte stå på knä under en lång hängning i skogen... Har lärt mig av mina misstag så nu klär jag på mig! En parning till igår och ytterligare två idag, de klarar av det i början av promenaderna (fast sista skedde nu på vår altan.. Perfekt, kunde klocka hängningen genom att stå och kolla in på mikrovågsklockan.. Liiite konstig är man nog!) så sen kan man gå som vanligt.
 
Malte sköter sig helt okej, på nätterna sover han och är helt tyst och han äter som vanligt. Riktigt duktig på att para också och ingen flåbuse. Cola får sova inne hos oss och jag kommer hålla henne och Malte separerade några dagar till. Cola och Polly fortsätter porra med varann när tillfälle ges... Ja ni förstår det där med bordell va??
 
Vill passa på och gratta Peak-Pinglavalparna på 2 årsdagen, hurra hurra!!!  Så roligt följa detta trevliga gäng unghundar som jag tror kommer fortsätta utvecklas ännu mer detta år. Väldigt mycket arbetslust i detta gäng, det gäller inte gå för fort fram med lättlärda hundar med mycket motor för då akn det slå över.. Ni har verkligen varit duktiga med dem!
 
 
Ganska talande bild av Partykullen.. De liksom flyger fram genom livet :) Söte Fille!
 
Imorgon går anmälan till SSRK Mjölby ut. Tyvärr är det samma dag som FRK Bergslagen har sitt årsmöte så jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Kan man klona sig?? Ganska säker på att malin och Malte vill åka och springa vänstervarv iallafall :)
 
Jag har lagt upp tips på flera bra träningar/kurser med jätteduktiga instruktörer, allt finns under kennel Ryegates på FB. Är du inte med på FB så gå antingen med eller hör av dig till mig så kan jag tipsa :)
Kursutbud är ett gott vårtecken även om det ser tämligen vinterlikt ut ute.. Blir det som det förutspås runt 17-18 minusgrader på söndag blir det ingen träning... Vi har även mycket snö här. Men vi tar nya tag!
 
Ha det bäst,
 
Annica
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0