På gång

Efter dagens lunch så är planen att jag och Cola beger oss till Kristinehamn för att se om tycke uppstår mellan henne och Rasmus. Jag har tagit semester i början av nästa vecka för säkerhets skull men jag tror att idag och imorgon kommer vara bra parningsdagar. Malte här hemma är just nu bekymrad över att inte få umgås mer med Cola.... Polly ligger et par dagar efter och även om han tycker hon är snygg så är det Cola som gäller nu ;-)
 
 
Nu längtar vi efter såna här!!!!!!!
 
Går allt som planerat så sover jag hos Jessie inatt och sedan får vi ses om vi ska träffa Rasmus imorgon igen. Sen är det bara åka hem (då tar vi med oss Pingla hem från Charlotte också) till Malte och Polly som borde vara i fas då *ler*
 
Har ni märkt att det börjar bli ljusare på eftermiddagarna, visst är det härligt?? Igår var första lediga dagen vi haft ihop sedan julafton så då passade vi på städa ut julen. Älskar fixa inför julen men sen är det lika skönt ta bort allt igen...
 
Jag har planerat några träningsträffar:
 
20e jan kl 11.00 som jag redan skrivit om.
 
Sön 3e feb kl 11.00
 
Sön 17e feb kl. 11.00
 
Sön 3e mars kl 11.00
 
Vid samtliga träffar är alla välkomna, även de från senaste kullen som ju nu faktiskt blir ett år! Vi anpassar övningar och det blir gott om tid för passivitetsträning för tonåringarna. Hör av er om ni kommer, senast fredagen innan.
 
 
Cola
 
Det är dags börja planera inför Ryegateshelgen. Jag vill att ni skriver och berättar vad ni vill träna och det kommer finnas möjlighet till apprtoering, både en nybörjargrupp och en mer avancerad, samt lydnad och bruks. Ska bli så kul!!!
 
En sista påminnelse om Kumlautsätllningen där sista dag för anmälan är imorgon måndag.
 
Den 10e februari är det SSRK utställning i Mjölby och där går anmälan ut den 18e januari. Ganska säker på att vi åker ;-)
 
Näha, nu måste jag packa!!
 
Ha det bäst,
 
Annica
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena Bäck

Nova och jag vill vara med på nybörjarapportering. Även med inslag av "vardagslydnad". Stadgeträning, passivitetsträning...Det ska bli jätteroligt!

2013-01-13 @ 12:12:42
Postat av: Annika, Indy och Arne

Håller tummarna för att det blir många fina valpar!!

2013-01-13 @ 19:43:05
URL: http://annikawesterlund.com/
Postat av: Maria&Texas

Jag har tänkt att Texas o jag vill träna lydnad med Annika på lördan om det går och sen jakt (apportering) på söndan när han kanske lugnat sig lite.:)Men nu börjar jaktträningen gå riktigt bra, han börjar sköta sig!:)

2013-01-14 @ 12:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0