Parat!!

Men vad är det här, idag snöar det massor här... Jag som börjat få vårkanslor och allt :( Till helgen skulle det visst bli riktigt kallt med, typ -17 på lördag *huvva* Jaja, det var väl lite väl optimistiskt tro att våren skulle anlända redan januari när februari är årets kallaste normalt...
 
Blir det så kallt och mer snö så ställer vi in träningen på söndag, jag håller er uppdaterade. Men det är säkert någon som behöver trimmas inför nästa helg så hör bara av er!
 
Sist jag skrev så var jag på väg till Kristinehamn för att para Cola. Lite ändrade planer blev det då Jessie blev magsjuk så jag tog med mig man och barn och så gjorde vi en söndagsytflykt av det hela ;-) Hade inte parningen gått bra så skulle Cola bo hos Jessie resten av veckan och vi fått tagit med oss Verk hem.
 
Men Rasmus och Cola flirtade lite och sedan var det klart så det kändes onekligen som vi prickat rätt dag!!
 
Då man räknar med att spermierna lever i mellan fyra till sex dagar i tiken i väntan på att äggen ska bli befruktningsdugliga så  känns det bra. Rasmus uppvaktade på ett mycket trevligt vis och är verkligen en hane jag gillar. Balanserad och trygg och det känns verkligen kul att få använda denne gosse som jag blev lite kär i när jag dömde honom på ett inofficiellt jaktprov. Stabil, bra on-offknapp och med trevlig.  Slutade inte jobba fast det var tungt och motigt, det gillas!! Exteriört är han en mindre hane med massor av päls vilket gör att han ser mer kompakt ut än vad han är. Birgitta hade trimmat honom innan lite grann men här finns det mer att ta av ;-) Härligt klassiskt huvud med mörka ögon, lite sluttande kors och ett bakställ som har blivit mycket bättre sedan jag såg honom sist då han var unghund. Han har ett väldigt vinklat bakställ men nu såg det mer stabilt ut, som att han har växt i det.
 
Träffade även hans son Chili, jättekul! Härlig gosse det med, snäppet större och mer långlinjerad än sin far men med samma goa sätt. Tyvärr blev det inte några bra bilder tagna då det blev mörkt men jag ska tjatat på Charlotte (som äger honom) Anders (som har honom på foder) och Birgitta (som är Anders särbo och som äger Chili, hänger ni med??) att de ska ut och plåta lite :-)
 
Fick med oss Pingla hem från Charlotte också. Eller hem och hem, efter vi anlänt till Eskilstuna så åkte jag över med henne till Ingela och Saga. Skönt för Malte ha en löptik mindre att bry sig om!
 
Polly är lite senare än de andra. Malte är intresserad men inte "helt på" och hon blöder fortfarande lite för mycket, tror det bli om ett par dagar. Gossen är lite pipig och vill träffa brudarna men sover och är tyst på nätterna vilket vi tackar för. Kul också se att då Malin tränar honom så är han jättefokuserad på det och glömmer brudarna så länge det tränas :)
 
Fick abslout inga fina bilder på kärleksparet.. Rasmus tar igen sig lite efter fullgjord plikt på denna bild : P
 
Ha det bäst,
 
Annica
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0