Vilken ketchupeffekt!

Blir onekligen en rivstart här på året!!
 
Hade tänkt sätta mig ner och bloggat lite här under helgen men jag har jobbat nätter och man kan konstatera att folk onekligen utnyttjat en lång ledighet till att festa... Fullt upp med andra ord, när jag inte jobbat eller sovit har jag prioriterat annat än datorn :)
 
Skrev ju att Pingla börjat löpa och vips, så bestämde sig Cola och dagen efter henne även Polly för att det var dags att löpa. De två sistnämnda löpte ju under Flatmästerskapet i augusti i fjol men blev nu igångdragna av den svarta, tikar!!!! Inte väntat men det är ju detta vi längtat efter så det ska bli superskoj!!
 
Även Pingla kommer att paras men inte här utan hos Charlotte. Charlotte har ju möjlighet att ta en kull på henne och eftersom hon haft en massa otur med sina egna tikar (uppfödning är ibland inte mycket annat än blod, svett och tårar...) så passar det henne bra låna Pingla nu. Charlotte blev glad då jag meddelade att Pingla löper och det känns fint att hon ska få möjlighet använda henne nu. För egen del så innebär det att jag inte kommer ha någon hund tävla med, min tanke var att tävla Pingla under våren då de bruna förhoppningsvis håller till i valplådan men nu blir det andra planer. Antar att jag kommer ha fullt upp ändå om det blir som vi hoppas med två kullar här hemma, och så blir det väl till skjutsa Malin och Malte på diverse tävlingar. Tid till träningsträffar för er andra ska det också bli förstås!!
 
Går allt som det ska så åker jag till Kristinehamn för en date mellan Cola och Rasmus till helgen eller i början av nästa vecka. Jag räknar med att Polly är en eller ett par dagar efter henne, det blir tätt med andra ord! Och som grädde på moset bor ju Jessie i Kristinehamn så jag får bo hos henne mellan parningarna, perfekt ju! Hoppas Verk kommer tycka det är lika perfekt med en höglöpande tik han inte får umgås med på besök...
 
Malin har lagt ut på sin FBsida och även under kennel Ryegates FB-sida om hundvakt åt Malte. Finns det någon som bor i närheten av oss så säg till, vi behöver ju låta honom och Polly träffas... Annars kan det vara aktuellt efter parningar genomförts och till tikarna löpt klart. Än så länge går det bra ha dem ihop men  han kan nog få det lite jobbigt här framöver ;-)
 
Nu vet man ju aldrig att det blir valpar, det är något man får hoppas! Har haft två kullar tätt en gång förut, det var då Sisu och Myrra hade varsin kull med en vecka emellan och då med nio valpar i Sisus kull och tolv i Myrras... Kan lugnt säga att det var ganska fullt upp *himlar med ögonen*. Det var de första kullarna jag hade tillsammans med Thomas och jag såg verkligen till att han på en gång förstod av uppfödning är allt annat än semester. Fördelen nu är ju att Malin är med på ett annat sätt så vi är tre vuxna (och så Richard när han är här) att dela på alla sysslorna. Kommer förhoppningsvis även finnas möjlighet att ha valparna mer ute på slutet eftersom det då kommer vara vår, underlättar ju ganska mycket. Och som vi längtat efter smått!!
 
Håller vädret i sig (alltstå inte en massa mer snö..) blir det träningsträff här hemma söndagen den 20e januari kl. 11.00, den anpassas efter vilka som kommer så alla kan anmäla sig. Även trimning och lite utställningsträning innan Kumlautställningen helgen efter om intresse finns.Som vanligt gäller att jag vill veta vilka som kommer så jag kan planera träningen.
 
Ha det gott nu allesammans!
 
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika och Russin

Det låter onekligen lite stressigt :-o Stort lycka till med alla valpar och det blir spännande och roligt att följa er i bloggen!
Kram

2013-01-07 @ 16:37:50
URL: http://flatte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0