En ny värld..

Nu har alla Colas valpar öppnat ögonen <3. Ååååh, de blir ju så mycket mer hund på än gång (fast fortfarande mest råtta... Alltså supersöta råttor!!!)
 
 
Söt va?? Och nu börjar öronen lägga sig ner också ;-)
 
I början så ser valparna väldigt dåligt men det är ändå ett stort kliv framåt, kanske inte för mänskligheten men för valparna eller hur det nu var Armstrong sa ;-) Colas valpar går nu mot nästa fas i utveckligen som kallas för övergångsfasen och som varav mellan dygn 13-20 ungefär. De kommer under denna tid vara vakna längre och längre stunder, vara mer upp på benen och även upptäcka varann och börja leka.  Då lär det bli liv i luckan ;-) Man märker tydligt för varje dag att de försöker gå mer än kravla och de tar sig fram snabbare också.... De ligger ju heller inte och äter hela tiden och sovstunderna är mer långa. Skönt för mig, nu sover jag inne hos Pollys valpar och ställer klockan på varannan timme och kollar till Colas :-) Hade nog inte behövt ställa någon klocka, jag sover lätt som den småbarnsmamma jag är.. Malin behöver ju vara pigg till skolan så hon har fått sova. Jag börjar jobba igen på långfredagen när resten av familjen är ledig och jobbar hela helgen förutom på annandagen.
 
Sen är det dags ladda för Ryegate's-lägret som börjar på fredagen efter påsk, så himla kul det ska bli!!! Jag kommer inte kunna vara med hela tiden men kommer på fredagkväll och äter middag med er alla och sedan dyker jag upp på lördagen igen förstås, framåt eftermiddagen sådär och blir kvar till kvällen. Om allt går bra här hemma alltså ;-) Ska bli superskoj träffa er alla och jag tror det blir en kanonhelg med massor av trevliga människor och massor med bra träning för duktiga instruktörer!!!
 
Pollys valpar är fortfarande mer i "äta-sova-stadiet" men de artar sig bra och ökar fint i vikt. Alla har en väldigt bra brun färg tycker jag också. Om någon vecka är det tur för dem också att öppna ögonen <3
 
 
Bilderna på sidan här är inte av någon toppenkvalité men bättre än inga alls, eller hur?? Det är inte helt lätt försöka fota dem, särskilt inte när man ska hålla i dem för de är som ålar ;-)
 
 
Han ville inte vara med på bild! Alvin tillsagd hålla ett ordentlig grepp så han inte tappar valpen.. Och så ser det onekligen ut ;-)
 
ha det gott,
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Annika, Indy och Arne

Hmm, det ser mest ut som att valpen ska kvävas... Men han tappar inte den i alla fall. :)

Svar: Ja, eller hur!! Speciellt när valpen lipar också :-)
Annica W Redlund

2013-03-27 @ 20:06:15
URL: http://annikawesterlund.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0