Grattis på en-veckas dagen!

Har fått upp lite ånga i bloggandet men risken är att det bara kommer pysa lite under påsken, jobbar ju i stort sett hela helgen... Annars är tanken att uppdatera lite och ofta istället för sällan och då med mastodontinlägg. Brukar gå ungefär lika bra som att hålla nyårslöftena *hmmm*.
 
Så himla sköna dagar nu, har verkligen njutit av denna antydan till vår även om vi har väldigt mycket snö kvar. Och i helgen blir det dessutom sommartid, underbart med ljusare kvällar! Känner mig riktigt pigg idag, Malin var så himla go och erbjöd sig ta bägge kullarnas passning natten som var och det var verkligen lyxigt att få sova hela natten i sin egen säng. Nu har jag fyllt på batterierna igen!
 
Har påskpysslat lite idag, denna storhelg är ju bra på det sättet att man kan fixa lite påskris och ett par kycklingar och sen är det klart. Å maten, den står ju som bekant inte jag för i den här familjen då.. Ja, om man inte räknar ravioli på burk som matlagning då ;-)
 
Malin och jag åkte iväg en sväng till EHDK, de hade fixat iordning en plan som visserligen var blöt men där faktiskt merparten var grön. Malin tränade Malte och jag njöt i solen. Perfekt få lite sällskap på platsliggningen också, man märker att folk börjar bli sugna träna nu!
 
 
Barmark!
 
Och mer träning blev det fram på kvällen då Malin, Malin J och jag tränade lite apportering. Hade plockat fram vilt och med Fixa tränade jag mest avlämningar. Så glad över framstegen hon gör just nu! Hon har alltid jobbat i en härlig fart men sedan två meter ifrån föraren droppat apporten. Malin J har gjort ett jättebra jobb med henne men det är kul att jag får träna henne nu när mina hundar är upptagna med annat. Fixa är ju på halvfoder så om allt går som planerat kan det bli Fixavalpar här hemma men vi skyndar långsamt, det kanske kan bli nästa år som tidigast. Ska försöka lägga band på mig och inte ha för bråttom ut på prov vilket annars är min akilleshäl, jag gillar ju tävlandet och gör det mesta i ett högt tempo.Snäll man har jag som ordnat middag åt oss alla när vi kom in <3.
 
Pollys valpar blev idag en vecka och vi firar dagen med lite namngivning. Hennes valpar kommer att heta med "walk" i namnen eftersom hon heter Ryegate's Walk On The Wild Side (den kull hon kommer ifrån heter med "wild" efter pappa Spader Damens Wild Thing)
 
här har ni namnen:
 
R's Walk Of Fame
R's Walk On Water
R's Walks And Talks (hanarna)

R's A True Rebel Walks Alone
R's I Walk The Line
R's Walk This Way
R's Watch My Walk (tikarna)
 
 
Passar extra bra fira deras första milstolpe då deras mormor Vilja och hennes sex bröder och tre systrar blir sju år idag!  Egentligen var de sju bröder men Falcon dog tyvärr i magomvridning för några veckor sedan.
 
 
Små blir stora... Hoppas ni fick något gott på födelsedagen!
 
Colas valpar laddar som bäst inför morgondagen då de blir hela två veckor! Det kommer firas med avmaskningsmedel och kloklippning :-))))
 
 
Ha det bäst och GLAD PÅSK!!!
 
Annica

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina namn ni har på dem!
Glad Påsk!

2013-03-30 @ 16:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0